Hva har Bob Dylan og Skattebetalerforeningens kurssesong til felles? Mye, spør du Karine Ugland Virik, administrerende direktør.
Bob Dylan sang i sin tid om tider som endret seg. Det er en sang mange husker, nikker gjenkjennende til og kan relatere seg til når de leser teksten. Nå var riktignok bakteppet hans et annet enn det vi ser i dag: En måned etter at sangen ble utgitt ble John F. Kennedy skutt.
Men samtidig er deler av den udødelige teksten likevel passende for våre tider:
And you better start swimmin’
Or you’ll sink like a stone
For the times they are a-changin’
Jobber du med skatt, avgift eller regnskap er det mange som ser på det du driver med som kjedelig og tørt. Jeg tør påstå at de ikke vet hva de snakker om.
Kommunikasjon med kunder og det å gi gode råd er viktigere enn kanskje noen gang. Og det skjer samtidig som antall kanaler hvor du når kunder er flere enn noen gang og definisjonen av «gode råd» er annerledes enn før.
Kort sagt: Det å være rådgiver er rett og slett tøft.
Digitaliseringen tar flere og flere bransjer. For vår del har vi merket det veldig godt det siste året. Vi har nesten ikke arrangert fysiske kurs, for å ta et eksempel. Vi tar selvsagt med oss de erfaringene vi har gjort oss – erfaringer som har gjort oss bedre – men samtidig må vi innrømme at vi savner å se dere på våre fysiske kurs. Vi har derfor lagt opp til en meny som vi håper faller i smak, og som består av mange store og små kurs – både i Norge og i utlandet.
En av de viktigste tingene vi tror vi kan hjelpe dere med gjennom våre kurs i år er å finne et godt fundament i hverdagen. Det er to måter vi gjør det på.
For det første tilbyr vi faglig sterke kurs som alle er utarbeidet av våre rådgivere og som er øremerket små og mellomstore bedrifter og deres rådgivere. Det er her hverdagsnæringslivet er. Det er disse bedriftene som er spredt ut over hele Norge og som har eiere og ansatte som jobber steinhardt hver dag for å skape seg sitt eget virke.
For det andre har vi et sterkt fokus på rådgiverrollen. Vi vil rett og slett gjøre vårt beste for at du skal være i stand til å gjøre andre bedre. For i år, kanskje mer enn noen gang før, er din kunnskap nøkkelen for fremgangen til dine kunder og ditt eget firma.
As the present now
Will later be past
The order is rapidly fadin’
And the first one now
Will later be last
For the times they are a-changin’
Jeg håper vi ser dere til høsten – i mellomtiden må dere ha en flott sommer!