Skattetelefonen utvider under skattemeldingen

Skattetelefonen er en viktig medlemsfordel i Skattebetalerforeningen. Her får våre medlemmer skatterådgivning over telefonen.

Martin Huseby Jensen

Med skattemeldingen kommer det langt flere henvendelser fra dere, våre gode medlemmer. Disse kommer vi veldig gjerne i møte med økt kapasitet på Skattetelefonen.

– Vi ønsker å gjøre skattehverdagen til alle våre medlemmer enklere. Derfor mener vi det er viktig med utvidet åpningstid og økt kapasitet på Skattetelefonen. Og så er det tidvis stor pågang, da håper vi at dere er tålmodige med oss. Vi vil hjelpe alle, selv om dere kanskje må vente litt, sier fagsjef Rolf Lothe i Skattebetalerforeningen.

Fra 15. til 30. april utvider vi åpningstiden med én time. I denne perioden er Skattetelefonen åpen fra klokken 12 til kl 15 hver ukedag. Dersom du ringer inn på 22 97 97 10 for å få hjelp, har vi utvidet bemanningen slik at tre av våre dyktige
skatterådgivere bare er en telefonsamtale unna.

Viktig medlemsfordel

Skattetelefonen er en medlemsfordel vi er særlig stolte av. Dette er en medlemsfordel få eller ingen andre tilbyr.

Som medlem av Skattebetalerforeningen får du tilgang til våre skatterådgivere – gratis.

Hvor stor tilgang du får, avhenger av medlemskapet ditt. Tilbudet vårt er tilpasset behovet våre rådgivere har sett at dere har.

Minst 30 minutter skattehjelp

Våre personlige medlemmer har hvert år 30 minutter juridisk bistand  over telefonen. Bruker du ikke denne tiden, overfører vi den til neste år. Og det er ikke slik at du trenger å bruke alle 30 minuttene samtidig.

For bedriftsmedlemmene og proff-medlemmene våre er tilgangen langt større. I disse medlemskapene i Skattebetalerforeningen har man ubegrenset tid hvor våre skatterådgivere gir juridisk bistand
over telefonen. Dette er ikke bundet opp til én person i bedriften, men gjelder for alle som arbeider i bedrifter som har et av de to ovennevnte medlemskapene. Derfor er det fornuftig å informere kollegene om medlemskapet, og å sørge for at e-posten vi har som kontaktinformasjon går til en felles adresse.

Hver mandag til fredag svarer våre skatterådgivere medlemmer på Skattetelefonen. Og i skattemeldingsperioden sørger vi for å øke bemanningen på Skattetelefonen, slik at du og dine kolleger skal få hjelp med skattespørsmål.